16χρονος κέρδισε 3 εκατ. δολάρια στον τελικό του Fortnite

Νέοι, εκατομμυριούχοι και… video gamers

Τρια εκατομμύρρια δολάρια κέρδισε ο 16χρονος Kyle Giersdorf από την Πενσιλβάνια, που κατέκτησε το πρώτο βραβείο στον τελικό του Fortnite World Cup που έγινε την Κυριακή στη Νέα Υόρκη, μετά από δέκα εβδομάδες gaming και με περισσότερους από 40 εκατομμύρια συμμετέχοντες.

Ο Kyle Giersdorf, γνωστός στο παιχνίδι με το όνομα το όνομα «Bugha», δεν ήταν όμως ο μοναδικός εκατομμυριούχος, αφού ο επίσης 16χρονος Emil Bergquist Pedersen από την Νορβηγία και ο 17χρονος David Wang από την Αυστρία κέρδισαν στην κατηγορία ντουέτο, επικρατώντας σε 50 ομάδες, και μοιράστηκαν το βραβείο των 3 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το Fortnite Battle Royale έγινε ένα από τα διασημότερα παιχνίδια, από το 2017 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Προσέλκυσε πάνω από 250 εκατομμύρια παίκτες, «μοίρασε» 30 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια εφέτος κυρίως από χορηγίες, διαφήμιση και δικαιώματα αναμετάδοσης για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Για τους γνωρίζοντες παίκτες βοντεπαιχνιδιών, ουδεμία έκπηξη, καθώς αυτός είναι ο νέος προσοδοφόρος κόσμος των επαγγελματικών τουρνουά.

Πώς κερδίζουν τα χρήματα οι επαγγελματίες gamers;

Τα βιντεοπαιχνίδια μπήκαν στη ζωή μας την δεκαετία του ’90. Ήταν η νέα μόδα στη ψυχαγωγία. Ήταν η εποχή του home entertainment. Από τότε όχι απλώς κερδίζουν συνεχώς έδαφος, αλλά πρόλαβαν να προκαλέσουν τέτοια εξάρτηση, που τον Ιούνιο του 2018, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, αναγνώρισε τον εθισμό σε αυτά, ως ψυχική διαταραχή, συμπεριλαμβάνοντάς τον στον επίσημο κατάλογο όλων των ασθενειών με την ονομασία «διαταραχή ηλεκτρονικού παιχνιδιού» (Gaming Disorder).

Για τους πολλούς νέους, αφού οι περισσότεροι είναι αγόρια, το gaming, είναι μια εξάρτηση στην οποία δαπανούν χρόνο από την πραγματική ζωή, φαιά ουσία και ενίοτε χρήμα, ωστόσο για κάποιους λάτρεις των παιχνιδιών τα βιντεοπαιχνίδια έχουν γίνει εργασία πλήρους απασχόλησης, από την οποία μπορούν μάλιστα να βγάλουν εκατομμύρια δολάρια πριν καν φτάσουν τα 30.

Το 2018 ο Tyler «Ninja» Blevins έβγαλε 10 εκατ. δολάρια, παίζοντας 4.000 ώρες με το αγαπημένο του βιντεοπαιχνίδι. Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Twitch, το 2017 είχε 28.000 ακόλουθους στο λογαριασμό του, μετέδιδε ζωντανά τα παιχνίδια που έπαιζε, και παράλληλα χρρησιμοποιύσε και το YouTube για να ανεβάζει ανάλογου περιεχομένου βίντεο. Είχε ξεκινήσει να ασχολείται επαγγελματικά με το παιχνίδι «Halo 3» το 2009 σε ηλικία 17 ετών, συμμετέχοντας σε τουρνουά esports σε όλες τις ΗΠΑ.

Όταν άρχισε να παίζει το Fortnite Battle Royale ο Ninja αύξησε τους ακόλουθους στο Twitch και σήμερα μετρά πάνω από 12,8 εκατομμύρια και στο YouTube πάνω από 20 εκατ. Από τα 12,8 εκατ. που ακολουθούν τον Ninja στο Τwitch, κάποιες πολλές χιλιάδες είναι συνδρομητές επί πληρωμή. Για κάθε έναν από αυτούς, η πλατφόρμα δίνει στον Ninja 3,5 δολάρια. Έτσι, τον Μάιο του 2018, που είχε φτάσει τους 188.000, κέρδισε πάνω από 660.000 δολάρια.

Εκτός όμως της συνδρομής, κερδίζει και από τις δωρεές, αφού πολλοί δωρίζουν χρήματα στον Ninja την ώρα που παίζει, για να αναφέρει το όνομά τους εκείνη τη στιγμή και να τους ευχαριστήσει. Επίσης κερδίζει από το YouTube και, φυσικά, από τις αμοιβές από τους σπόνσορές του, στους οποίους περιλαμβάνονται η Red Bull, η Uber Eats και η NZXT. Ο Ninja πλέον γεμίζει γήπεδα για esports, όπως συνέβη τον Απρίλιο του 2018 στο Λας Βέγκας, όπου η αμοιβή για όποιον κατάφερνε να τον «σκοτώσει» στο Fortnite ήταν 5.000 δολάρια.

Ο 14χρονος Griffin «Sceptic» Spikoski από το Λονγκ Άιλαντ κέρδισε πάνω από 200.000 δολάρια, παίζοντας περίπου 8 ώρες την μέρα και έως και 18 ώρες τα Σαββατοκύριακα το Fortnite.

Όλα ξεκίνησαν πριν από 9 μήνες, όταν ο Griffin ανέβασε ένα βίντεο στο YouTube που τον έδειχνε να κερδίζει έναν δημοφιλή παίκτη του Fortnite. Το βίντεο έλαβε πάνω από 7,5 εκατομμύρια προβολές. Μετά από αυτό, τα χρήματα άρχισαν να φτάνουν είτε από συνδρομητές είτε από διαφημιστές του YouTube. Σήμερα, έχει πάνω από ένα εκατομμύριο συνδρομητές στο YouTUbe και έχει κάνει εμφανίσεις για την Samsung, το PGA και το Miami Heat. Μάλιστα, η οικογένεια έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη εταιρεία με το όνομά του, την Skeptic Gaming Inc. και έχει προσλάβει οικονομικό σύμβουλο και λογιστή για την σωστή διαχείριση των χρημάτων.

esports: Λεφτά υπάρχουν…

Τα λεγόμενα esports, δηλαδή το internet gaming, έκαναν την εμφάνισή της το 2010 και, εννιά χρόνια μετά, είναι μια από τις ραγδαία αναπτυσσόμενες βιομηχανίες στον χώρο του αθλητισμού, με δεκάδες εκατομμύρια φανατικούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με έκθεση της ολλανδικής συμβουλευτικής εταιρείας Newzoo, το 2018 είχαν 165 εκατομμύρια οπαδούς,τα παγκόσμια έσοδα έφτασαν τα 740 εκατομμύρια ευρώ, ενώ προβλέπεται ότι το 2021 θα ανέλθουν στα 1,344 δισ. ευρώ.

Η κυρίαρχη ομάδα στα esports, αυτήν τη στιγμή, λέγεται Liquid και έχει κερδίσει 14.357.174 ευρώ από τη συμμετοχή της σε 1022 τουρνουά. Ο σταρ της είναι ο 24χρονος Kuro Takhasomi (KuroKy). Ο γεννημένος στη Γερμανία, το 1992 είναι το Νο1 στην παγκόσμια κατάταξη και έχει κερδίσει πάνω από 3,5 εκατομμύρια δολάρια από τη συμμετοχή του σε 75 τουρνουά. Ξεκίνησε να διαγωνίζεται το 2008, χρονιά που είχε κερδίσει 105 ευρώ. Διακρίνεται στο Dota2.

Οι μεγάλες πολυεθνικές που «μυρίστηκαν» χρήμα προφανώς έχουν ενεργό ρόλο. Το YouTube, η Google, η Microsoft, η Sony, η Samsung, η Volkswagen, η Doritos, η Audi, η Gillette, η Bud Light και η Red Bull, είναι κάποιες από τις εταιρίες που έχουν «αγοράσει» και συντηρούν παίκτες και ομάδες, καθώς το 95% των χρημάτων που χρειάζεται κάθε ομάδα, προέρχεται από χορηγίες.

Παράλληλα, οι μεγαλύτερες ποδοσφαιρικές ομάδες (Ρεάλ Μαδρίτης, Μπαρτσελόνα, Μάντσεστερ Γιουνάιντεντ, Πάρι Σεν Ζερμέν, Σάλκε) υπέγραψαν τεράστια συμβόλαια με την εταιρεία ανάπτυξης ηλεκτρονικών παιχνιδιών EA Sports, που είναι υπεύθυνη για το διασημότερο ποδοσφαιρικό video game, τη σειρά FIFA, προκειμένου να δημιουργήσουν επισήμως ομάδες στο πλαίσιο του συγκεκριμένου παιχνιδιού. Ο σκοπός προφανής: να προβληθεί το εμπορικό τους σήμα σε κάθε σημείο της κόσμου.

Στις ΗΠΑ, κολοσσοί του παραδοσιακού αθλητισμού αποκτούν τη δική τους ομάδα e-sports, πανεπιστήμια δίνουν αθλητικές υποτροφίες σε νεαρούς gamer ενώ ήδη από το 2013 η αμερικανική κυβέρνηση έχει αναγνωρίσει επίσημα το παιχνίδι στρατηγικής φαντασίας που ονομάζεται League of Legends ως άθλημα, με αποτέλεσμα να προβλέπει τη χορήγηση βίζας στους επαγγελματίες παίκτες του παιχνιδιού από όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα τώρα με τους οικονομικούς αναλυτές, το γεγονός ότι οι φανατικοί οπαδοί των esports σε όλο τον κόσμο αποτελούν μια τεράστια, συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά και ότι το κόστος λειτουργίας και υποδομής μιας επαγγελματικής ομάδας είναι μηδαμινό συγκριτικά με τα μεγέθη του παραδοσιακού αθλητισμού, τότε ως φαίνεται η επένδυση σε αυτά να είναι η επένδυση του μέλλοντος.

Tvxs.gr


Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί